Veelgestelde vragen

Wat is Your Floor®?

Your Floor® is een Nederlands merk en is sinds 2012 verkrijgbaar op de Nederlandse en Belgische markt. Het merk is ontwikkeld door Your Floor Nederland uit Oss.

Welke vloeren zitten er in het assortiment?

De Your Floor® collectie bestaat uit houten vloeren, laminaat vloeren, pvc vloeren, vinyl vloeren, kunststof vloeren, tafels, tapijten, wandbekleding en alle bijbehorende producten.

Hoe kom je in contact met Your Floor®?

Je kunt een whatsapp sturen via +31 6 14 52 27 13, het contactformulier invullen of ons 24/7 bellen via +31 412 67 50 76 (spreek bij afwezigheid de voicemail in en we bellen je z.s.m. terug).
Je kunt in onze showroom terecht van maandag t/m vrijdag van 8.00 - 17.00 uur. Op zaterdag is natuurlijk mogelijk op een moment dat het jou past. Je kunt een afspraak met ons maken via de contactpagina.

Wanneer worden de goederen geleverd?

Bijna alle goederen kunnen uit voorraad geleverd worden, zo niet dan is de levertijd ca. 1-2 weken. Voor houten vloeren en tafels is de levertijd 4-6 weken dit omdat deze altijd op maat geproduceerd worden.

Hoe laat wordt een bestelling geleverd?

Voor het leveren van een vloer dien je thuis te zijn! Wij leveren in een tijdspanne van 8 uur.

Hoeveel m² heb ik nodig?

Met laminaat heb je altijd extra materiaal nodig omdat met verzagen delen onbruikbaar worden.
Om te bepalen hoeveel je extra dient te bestellen hebben wij een hulpmiddeltje voor je gemaakt.

Je neemt de nettohoeveelheid. Je vermeerdert dit met 5%.
Kijk naar de pakinhoud van de gewenste vloer en rond dit af op hele pakken naar boven.

In dit voorbeeld nemen wij Your Floor® Route66 met een pakinhoud van 2,9117m2.
REKENVOORBEELD:
Nettohoeveelheid: 45m2  + 5% zaagverlies= 2,25m2
Benodigd: 47,25m2
Aantal benodigde pakken:  47,25m2 : 2,9117m2 = 16,23 pak 
Te bestellen m2: 17 pak x 2,9117m2 = 49,50m2

Hoe kan ik betalen bij Your Floor®?

Via Bancontact of kredietkaart (mastercard)

Wat zijn de garantiebepalingen van Your Floor®?

Your Floor geeft conform haar verkoop en leveringsvoorwaarden uitsluitend fabrieksgarantie.

De fabrieksgarantie is uitsluitend geldig als legvoorschriften volledig worden gehanteerd. Externe invloeden zoals krassen, beschadigingen e.d. zijn uitgesloten van garantie.

Zijn de prijzen van Your Floor® incl. of excl. BTW?

Alle prijzen op onze site zijn inclusief BTW, tenzij anders vermeld.

Rekent Your Floor® ook bezorgkosten?

De verzendkosten voor afleveradressen in België zijn € 40,00 per bestelling met een verkoopwaarde van minder dan € 750,00 incl. BTW en GRATIS per bestelling met een verkoopwaarde van meer dan € 750,00 incl. BTW.

De verzendkosten zijn vaste bedragen ongeacht het aantal artikelen per bestelling.

Wat betekenen de (verschillende) gebruiksklasses bij laminaat?

De EPLF (European Producers of Laminate Flooring) heeft in samenwerking met erkende testinstituten een internationaal erkend kwaliteitssysteem bepaald.
Dit kwaliteitssysteem is in de Euronorm EN685 vastgelegd door middel van gebruiksklassen. Deze testen zijn uiteraard gestandaardiseerd.

Deze gebruiksklassen worden bepaald door meerdere factoren zoals:

  • Slijtwaarden (AC-waarden)
  • Indrukweerstand
  • Dikte-zwelling na 24 uur onder water gedompeld te zijn
  • Vlekbestendigheid
  • etc

Er zijn 3 belangrijke verdelingen:

  • W31 = licht gebruik b.v. slaapkamers
  • W32 = gemiddeld gebruik b.v. huiskamers
  • W33 = zwaar commercieel gebruik b.v. kantoren

De gebruiksklasse wordt meestal via een onderstaand plaatje aangegeven:

Gebruiksklasse laminaat

Alle laminaatvloeren van Your Floor® hebben minimaal gebruiksklasse 32.

Wat zijn de retourcondities?

Je hebt het recht je bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om het product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van jouw thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Indien je gebruik maakt van het herroepingsrecht  zal het het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze  mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kun je contact met ons opnemen via het contactformulier. Je kunt ook hier het modelformulier voor herroeping downloaden.

Vragen?
Als je gebruik wil maken van dit recht of je hebt nog vragen? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Wanneer krijg ik mijn geld terug na een retour?

Wij storten binnen 14 dagen het aankoopbedrag op jouw rekening. 
Deze 14 dagen termijn gaat in op de dag dat je hebt aangegeven te willen retourneren, wij wachten wel met overboeken tot het product daadwerkelijk door ons is ontvangen.

Ik heb een klacht over het geleverde product.

We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen via ons contactformulier. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.